Blog

Ce facilităţi fiscale primesc românii ce muncesc în Austria şi au copiii în România?

Pe scurt, pe lângă clasica alocaţie europeană pe care şi Austria o oferă copiilor românilor ce muncesc legal acolo, mai există 3 facilităţi fiscale esenţiale ce pot fi acordate, la cerere, odată cu restituirea impozitului pe venit:

Mehrkindzuschlag –reprezintă un ajutor fiscal între 20 şi 36,4 EUR pe lună pentru fiecare copil, acordată doar familiilor ce au minim 3 copii şi un venit total anual pe familie de maxim 55.000 EUR.

Kinderfreibetrag – este o deducere fiscală de 220 EUR pe an, aplicată la calculul impozitului anual, oferită pentru fiecare copil ce a primit alocaţie cel puţin 6 luni într-un an.

Kinderbetreuungsgeld – este o deducere fiscală de până la 2300 EUR anual, acordată pentru fiecare copil cu dizabilităţi. Se acordă doar dacă alocatia a fost plătită pentru minim 6 luni şi pentru copiii cu vârsta maximă de 16 ani.

După cum ştiţi, noi suntem la curent cu toate detaliile legislaţiei fiscale şi întotdeauna solicităm sumele maxime posibile la care un client are dreptul.

Cum pot fi sigur că am de recuperat bani? Dacă depun vreo cerere oficială şi aflu că de fapt am de plătit bani, şi nu de primit?

Multi se gandesc la acest lucru atunci cand afla ca e posibil sa aiba impozite de recuperat din strainatate.

Sunt doua moduri de a afla daca aveti de primit impozitul inapoi.

Prima modalitate a fost deja explicata intr-un articol anterior si vine din statisticile si experienta noastra. Mai precis, in peste 90% din cazuri cei care au muncit legat intr-o anumita tara, mai ales cu contracte temporare de munca, au de recuperat excedent de impozit la final de an, nu de platit. Si asta rezulta din regularizarea ce se face la final de an.

Citește mai departe...

La finalul angajării, angajatorul străin nu mi-a dat fişa fiscală. Să îl deranjez cu o cerere?

Iată aici 3 posibile situaţii de “deranjare” a angajatorului străin, toate legate de cazul în care acesta nu v-a înmânat la finalul angajării documentul centralizator cu taxele şi veniturile dvs (fişa fiscală). Fără acest document nu puteţi solicita returnarea taxelor şi nici a alocaţiilor străine. Ca să intraţi în posesia lui, trebuie să îl cereţi angajatorului, care e obligat de lege să vă înmâneze acest document.

Iată şi motivele pentru care angajatorul s-ar ”supăra” că îi cereţi acel document, deşi dvs. aveţi dreptul legal să îl primiţi:

Citește mai departe...

Am depus dosarul de alocaţie europeană de ceva timp şi nu am primit niciun răspuns. De ce? Şi ce pot face?

Solicitarea alocaţiilor europene pare o treabă usoară, nu-i aşa? Pregăteşti un dosar cu nişte hârtii şi apoi aştepţi banii. Totuşi, practica a arătat că e din ce în ce mai greu să te ocupi singur de acest demers. De ce?

Găsiţi mai jos argumentele şi explicaţiile. Şi sumarizate, dar şi pe larg:

1. Birourile sociale schimbă des regulie, devin mai stricte pe zi ce trece. E posibil ca acte şi dovezi noi să fie obligatorii în dosare iar dvs. să nu ştiţi asta, dacă regula e valabilă doar de 1-2 luni.

2. Birourile sociale comunică din ce în ce mai mult în timpul procesului de analiză a dosarului, în scris. În medie, biroul social străin trimite 2 scrisori cu cereri de informaţii către emigrantul ce a solicitat alocaţia. Dacă dvs. nu locuiţi la adresa declarată sau oficială, nu puteţi găsi acea corespondenţă. Nerăspunzând, dosarul se blochează şi puteţi chiar pierde alocaţia. Sau, chiar şi când primiţi corespondenţa, e posibil să nu întelegeţi exact ce doreşte biroul social. Lipsa răspunsurilor conduce la pierderea alocaţiei europene.

Citește mai departe...

Toţi cei care au lucrat în străinătate au de recuperat taxe? Sau doar unii?

In primul rand, trebuie sa stiti ca atunci cand vorbim despre dreptul de a recupera taxe, beneficii, ajutoare din strainatate… acest drept exista doar pentru persoanele care au lucrat sau lucreaza legal in strainatate, cu acte nu doar semnate cu angajatorul, ci si inregistrate legal la autoritatile statului strain. Apoi, trebuie sa stiti ca din strainatate se recupereaza in general 2 tipuri de sume de bani:

  1. Excedentul de impozit pe venit
  2. Beneficii, ajutoare, indemnizatii pentru anumite categorii de persoane.

1. Excedent de impozit pe venit inseamna acea parte a impozitului pe venit platita in plus fata de cat trebuia platit. Am explicat pe larg, in alte articole pe site-ul nostru, cum ca plata in plus a impozitului pe venit in strainatate este legala, normala si nu reprezinta vreun abuz din partea angajatorului sau statului strain.

Pe scurt, daca vi s-a retinut de catre angajator un impozit in cuantum mai mare decat ar fi trebuit, se calculeaza abia la final de an care este diferenta ce trebuie sa va fie restituita si, in baza cererii dvs. adresate biroului fiscal, primiti inapoi diferenta. Sunt bani ce vi se cuvin, caci au fost retinuti in plus, luna de luna, din salariu. Deci nu oricine are de recuperat diferenta de impozit, ci doar persoanele pentru care a fost retinut impozit pe venit in plus.

Citește mai departe...

Întrebarea săptămânii: “Dacă îmi cer taxele înapoi din străinătate, există riscul să nu mă mai primească angajatorul la muncă?”

Primim des această întrebare căci oamenii îşi fac griji. Răspunsul la întrebare este un NU foarte clar. Iar mai jos vă vom aduce argumentele pentru acest NU, pe îndelete explicate. 

Îi înţelegem foarte bine pe clienţii noştri când se îngrijorează că şi-ar putea pierde jobul în străinătate dacă îşi cer rambursări de taxe. Legislaţia în străinătate este alta decât în România, limba străină este de multe ori un obstacol. Şi cu atâtea necunoscute, cum să nu îşi facă griji?

Şi totuşi, teama este nejustificată, iar motivul principal e simplu: când vă cereţi impozitul din străinătate, îl cereţi biroului fiscal străin (corespondentul ANAF din străinătate), nu angajatorului. Depuneţi un dosar de solicitare a taxelor la biroul fiscal, şi tot această instituţie vă şi plăteşte banii. Angajatorul are doar un rol de intermediar în proces.

Citește mai departe...

Despre noi

Euro-tax.ro face parte din grupul polonez de firme Euro-tax.pl, lider de piaţă în recuperarea taxelor şi a beneficiilor sociale (alocaţii europene, asigurări de sănătate) pentru cei care lucrează legal în străinătate. Avem experienţă de 10 ani în Polonia şi de 5 ani în România.

Din 2010, acţiunile companiei sunt tranzacţionate la Bursa de Valori din Varşovia. Grupul are drept investitor strategic cel mai mare fond de investiţii private din Europa Centrală şi de Est (Enterprise Investors).

Din 2011, Euro-tax are birou şi echipă în România.

Contact

Str. Motoc nr. 1A, Buftea, jud. Ilfov, România

     Tel:  +40 (0)31 780 90 94

     Fax: +40 (0)31 101 24 34

     Email: info@euro-tax.ro

 

PROTECŢIA CONSUMATORILOR - A.N.P.C.

Nr. Data Protection: 21747 / 11.01.2012

J15/61/2014 (anterior J40/9582/2011), RO28964928 

 

Facebook

Google+